A zeneipar a modern időkben

0 Comments

Vajon a zeneiparban a történelem ítélete hibáztatja-e a szívtelen kalózokat a zene „lopására” és a zenészek széles körű munkanélküliségére? Vagy az lesz az ítélet, hogy egy puffadt szektor annyira megszokta az obszcén pénzösszegeket, hogy csak elfelejtette figyelni a trendeket?

A dolgok módja

Bár a kereskedelmi forgalomban rögzített zene története az 1920-ekig nyúlik vissza, az iparágat mindig befolyásolták a trendek és a divat. A korai időkben a lemezkiadók nemcsak a változó zenei ízlésekkel, hanem az új művészek megszakításával is befektettek pénzt. Ez lehetővé tette a zenei üzlet számára, hogy új stílusokat és új csillagokat hozzon létre, így még több pénzt.

Az 90-ek: az új zenei technológiák mindent megváltoztatnak

Azóta az 1990-ek alatt a zeneipar már kezdett zsugorodni érkezés A CD-minőségű zenék otthoni számítógépeken történő másolásának lehetősége jelentős pillanat volt. Még ha még mindig illegálisak, a rossz minőségű otthoni kazetta gépeken a zene kalózkodás korábbi kísérletei nem voltak nagy probléma - főleg azért, mert a szükséges felszerelések meglehetősen drágák voltak, és az eredmények többnyire nem voltak kielégítőek.

Azonban a szabadon letölthető szabad szoftver segítségével CD-k írása hirtelen lett a legjobb módja a zene ingyenes megszerzésének. Abban az időben az internet még mindig olyan volt, mint a régi Wild West - meglátogathat egy online kaszinót, hallgathat zenét, filmeket és egyéb szórakoztatást egyáltalán semmilyen szabályozás nélkül. Tehát csak olyan helyekre mehetsz, mint a „mp3.com”, és semmit sem tölthetsz le Madonna-dalból. A szerzői jog nem igazán felzárkózott az internethez, így annak ellenére, hogy ez a módszer a „zeneszerzést” bosszantotta a zenei iparban, nagyrészt erőteljesek voltak ahhoz, hogy megakadályozzák a nagyszabású lépéseket.

Így kezdődött egy hosszú „macska- és egér” szekvencia, ahol a zenei rajongók az egyik helyről a másikra ugrottak, mivel a nagy lemezkiadó vállalatok harcoltak azért, hogy hatalmas katalógusaikat rögzítsék a kalóz forgalmazóktól. Amikor az olyan mp3.com oldalak túl forróvá váltak, a zenei rajongók ugrottak a P2P szoftverre, mint a Kazaa, a DC ++ és a Limewire, és továbbra is letöltötték zenéiket.

És amikor az iparág még szigorúbb törvényhozásba kezdett, hogy megakadályozza ezt a lépést, a rajongók elkezdték használni a Torrent webhelyeket, amíg a nagy bírságok elkerülése végett nagyrészt bezárták őket. Egész idő alatt a felvett zene értékesítése csökkent. De miután a torrentek leálltak, ahelyett, hogy visszatértek volna a zenei CD-k beszerzésére vagy az mp3 online vásárlására, az emberek inkább a zenei streaming felé fordultak.

A zene lejátszása kompromisszumos megoldásként történik

Ahogy a zene átkerült az 21st századba, úgy tűnt, hogy a legtöbb új eszköz és új technológia (pl. Bluetooth) úgy lett kialakítva, hogy megkönnyítse valamilyen megosztást. De ha egyszer a zenei cégek arra a tényre ébredtek fel, hogy a kalózkodás legalábbis a zenei rajongóknak még mindig zenét akartak hallgatni, de a nagy költségek miatt elfojtották, kompromisszumos megoldásként kezdtek komolyan fejleszteni a zenei streaming lehetőségeket.

A streaming technológia lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy olcsóbban vásároljanak zenét kisebb mennyiségben. Tehát ahelyett, hogy egy teljes albumot kellene megvásárolnod, meg tudná vásárolni egy vagy két kedvenc zeneszámát. A Spotify-hez hasonló streaming-szolgáltatások jogilag képesek voltak ingyenes zenét közvetíteni (bizonyos feltételekkel, például hirdetésekkel). Hasonlóképpen olcsó előfizetői szolgáltatásokat is kínáltak a zene kedvelőinek, hogy igény szerint nagy mennyiségű zenét kapjanak. Annak ellenére, hogy néhány zenei művésznek semmi köze a streaminghez és a Spotify tiltásához a zene bemutatásához, az iparágban legtöbbször rájött, hogy jobb, ha valamilyen jövedelmet szereznek zenéjükből, mint egyáltalán semmit nem keresni - ez a hozzáállás, amely az iparágat elvette. vissza a kalózkodásból a nyereségre.

A zenészek alkalmazkodnak a túléléshez

Általánosságban elmondható, hogy a zenészek és a szélesebb zenei és hangfelvevő iparág két stratégiát fogad el az új környezetben való túlélés érdekében. A régebbi, jól megalapozott művészek egy része elvi álláspontot képviselt, mondván, hogy a „kalózkodás jogilag és erkölcsileg téves, így csak azon források mellett fogunk működni, amelyek nekünk fizetnek”. De a fiatalabb zenészek, akiknek nincs hírnevük, valamint minden más felvételkészítő művész, szélesebb körben elkezdték nézni a karrierjüket.

Most, hogy mind a művészek, mind a vállalatok számára nehezebb túlélni a virtuális zenei értékesítésben, sokan úgy vélik, hogy az intelligens megközelítés elfogadja, hogy a pénz nem csak a CD-n, az mp3-on vagy a streaming-szolgáltatásban van, hanem a showban is. Tehát a túrák, koncertek és merchandising a bevételek nagyobb részét teszik ki, mint sok éve. Ennek eredményeképpen a művészek sokasága a rögzített zeneszámokat elsődlegesen a profiljuk növelésének és a rajongói bázisuk felépítésének eszközeként látja. Ez viszont azt jelenti, hogy az élő előadások jobban részt vesznek, ami ezeket a fontos bevételeket eredményezi.

Néhányan, mint például a SoundCloud rapperek, teljesen fejjel lefelé fordították a hagyományos modellt: sikerült megszakítaniuk a zenei üzletekben a zenét ingyenesen, és elhagyják a hagyományos útvonalat.

Ez a történet minden bizonnyal inkább az alkalmazkodásra és a mozgásra való tanulásról szól, mint amilyen a törvényszegésről van szó. Tehát a nagy zenei vállalatoknak meg kell kapniuk az üzenetet, és hamarosan. Végül is van oka annak, hogy a dinoszauruszok már nem járnak a földön!

Jackpot City online kaszinó bónuszkódok >>

Jackpot City Casino Online. Csatlakozz most!
Forrás: jackpotcitycasino.com
A zeneipar a modern időkben Frissítve: Június 18, 2019 Szerző: Damon
Share kaszinó bónusz: